17°   dziś 21°   jutro
Czwartek, 04 czerwca Franciszek, Karol, Kwiryna, Helga

Radni chcą konsekwencji za nazwanie premiera "zdrajcą"

Opublikowano  Zaktualizowano 
68 21373

Temat kontrowersyjnego wystąpienia Wojciecha Włodarczyka trafił pod obrady Rady Powiatu Limanowskiego. Podczas ostatniej sesji radni odnieśli się do inwektyw, jakie etatowy członek zarządu kierował pod adresem premiera Donalda Tuska, kwestionując kulturę osobistą samorządowca oraz skutki jego zachowania dla wizerunku i interesów powiatu.

Jak już informowaliśmy, Wojciech Włodarczyk - radny PiS i etatowy członek Zarządu Powiatu Limanowskiego - występujący podczas protestu rolniczego jako przedstawiciel struktur NSZZ Solidarność Rolników Indywidualnych, został nagrany w trakcie wygłaszania przemówienia. Występując na manifestacji, samorządowiec z Limanowszczyzny nie szczędził inwektyw pod adresem szefa rządu. Krótka wypowiedź stanowi krytykę działań premiera Donalda Tuska, którego Włodarczyk nazywa „zdrajcą”, „służalcem niemieckim”, a nawet „Niemcem rządzącym Polską”.

Kochani, ja – „góral spod Tater” – tam wieje inne powietrze. I ciężko mi przechodzi przez gardło, żeby powiedzieć „panie premierze”. Bo na te słowa trzeba sobie zasłużyć. A nasz premier to zdrajca, to służalec niemiecki, pochodzenia niemieckiego, to jest Niemiec rządzący Polską – mówi na nagraniu dostępnym na Facebooku.

Na ostatniej sesji Rady Powiatu Limanowskiego część radnych wyraziła oburzenie słowami Włodarczyka, który w miniony piątek (27 lutego) nie uczestniczył w obradach, choć jest nie tylko radnym, ale i etatowym członkiem zarządu powiatu, zatrudnionym na co dzień w starostwie. 

Poza krytyką poziomu jego wypowiedzi, radni dała do zrozumienia, że wróci do sprawy i liczy na wyciągnięcie konsekwencji wobec samorządowca i związkowca.

Zobacz również:

Głos w tej sprawie jako pierwszy zabrał radny Jan Puchała. 

Mam sprawę, którą chciałem poruszyć, ale ze względu na to, że o nieobecnych się nie mówi, zasygnalizuję tylko. Ja i część radnych jesteśmy zniesmaczeni wystąpieniem etatowego członka Zarządu Powiatu Limanowskiego pana Wojciecha Włodarczyka na ostatnim proteście rolników w Warszawie. To, że trzeba bronić rolników, to jest słuszna sprawa. Ale są pewne granice krytyki - powiedział Jan Puchała. 
Krytyka wobec premiera rządu w tak ordynarny, chamski sposób, odbiła się szerokim echem i myślę, że jak pan Włodarczyk będzie, to ja i wielu radnych tą sprawę poruszymy. Ponieważ nie reprezentuje siebie, “Wojtusia spod samiuśkich Tater”, ale chcę przypomnieć, że jest etatowym członkiem zarządu instytucji publicznej, jakim jest Starostwo Powiatowe w Limanowej. I niestety trzeba liczyć ze słowami, już nie występuje prywatnie, bo jest pracownikiem starostwa. Nie jest zwykłym radnym, nie jest tylko osobą związkową, ale jest etatowym członkiem zarządu. I do tej sprawy na pewno ja i wielu radnych wrócimy, bo po prostu tak tego nie zostawimy - zapowiedział.

Z kolei radna Grażyna Gocal odniosła się do jednego z ostatnich postów udostępnionych przez wicestarostę Ewę Filipiak - także członkinię Prawa i Sprawiedliwości. Był to felieton opublikowany na profilu poświęconym sprawom samorządu terytorialnego.

“Urzędnik nie jest żołnierzem partii, lecz gospodarzem publicznego dobra” - cytowała radna. - Cały artykuł jest o tym, że jesteśmy w społeczeństwie wybrani do samorządów. Jest tu napisane dalej: “transparentność i zaufanie, konsultacje społeczne, jawność, decyzji, prawdziwy dialog z mieszkańcami”. Proszę państwa, każdy z nas został właśnie przez tych mieszkańców wybrany i uważam, że powinniśmy być transparentni, nie wstydzić się tego, co tutaj robimy, ale też nie wstydzić się tego, kto jest w naszych szeregach - zauważyła. 

Przedstawicielom komitetu PiS w Radzie Powiatu Limanowskiego, z którego wyłonieni zostali członkowie zarządu, zarzuciła przedkładanie partyjnego interesu nad sprawy samorządu powiatu. 

Uważam dzisiaj, po dwóch latach wspólnego zasiadania tu z państwem, że ważniejsza jest dla państwa partia, do której należycie, niż to, co robimy dla tego społeczeństwa, w którym zostaliśmy wybrani. I to jest bardzo smutne w mojej ocenie - powiedziała radna. 

Grażyna Gocal dodała, że liczy na “sprawozdanie z działalności” etatowego członka zarządu. Zwróciła też uwagę na to, że tak skrajnie niepochlebne wypowiedzi pod adresem rządu szkodą powiatowi m.in. w pozyskiwaniu środków zewnętrznych. 

Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co można by było z tym zrobić? Od sesji do sesji pan starosta mówi, co robi, prawda? Ja jestem bardzo ciekawa, co robi członek zarządu. od sesji do sesji. Nie wiem. Słyszę tylko, że nie można znaleźć żadnych pieniędzy, ponieważ się zmieniły rządy, że ta partia nam nie da pieniędzy. Ale w jaki sposób myślimy sobie, jak możemy uzyskać te pieniądze? Czy ktoś o niej występuje, po pierwsze, bo nikt mi o tym nie mówi jako radnej? A po drugie, jeżeli ktoś słyszy w mediach takie żenujące inwektywy, to myślicie państwo, że otworzą się portfele dla powiatu limanowskiego? Ja myślę, że nie. I dlatego tym bardziej jest mi przykro i smutno, że musimy w tym po prostu uczestniczyć. Przykro mi jest bardzo, że dzisiaj pana Włodarczyka nie ma na sali. Mam nadzieję, że na następny raz się przygotuje i nam wyjaśni, co robi? Dlaczego zajmuje to stanowisko? Czy jest tylko i wyłącznie żołnierzem swojej partii, czy jest radnym, który został wybrany właśnie przez ludzi w odpowiedniej dla siebie roli. To jest ta sprawa, która mnie bardzo poruszyła. Ale w kuluarach słychać, że to nie jest tylko moje zdanie, wielu radnych ma z tym po prostu problem - przyznała Grażyna Gocal.

Radna Helena Kania również wyraziła dezaprobatę wobec postawy członka zarządu:

Panie przewodniczący, wysoka rado, ja tylko chcę zaznaczyć, że zgadzam się z moimi przedmówcami odnośnie zachowania radnego pana Włodarczyka. Uważam, że to jest po prostu niedopuszczalne, żeby radny prezentował taką, można powiedzieć, kulturę - stwierdziła Helena Kania.

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Grzegorz Wójcik uznał debatę za potrzebną. 

To jest taki moment, że może właśnie dobrze jest porozmawiać o wielu aspektach na zasadzie kultury, wzajemnego szacunku i tak dalej. Może to jest jakiś taki wentyl bezpieczeństwa. Nie bójmy się takich dyskusji. One nie wykraczają poza jakieś ramy ponadkomisyjne - powiedział.

Do głosów krytycznych odniósł się starosta Mieczysław Uryga, apelując o powściągliwość w ocenach. Zapewnił, że szanuje każdą demokratycznie wybraną władzę i z każdym z jej przedstawicieli rozmawia o sprawach powiatu. 

My nie będziemy robić sądów kapturowych. Prosimy o taką rozwagę i przemyślenie. Ja z każdym rozmawiam. Prosimy, gdzie się daj. Ja szanuję suwerena, szanuję wybór, szanuję każdą władzę. Z wieloma już władzami, czy w województwie czy w parlamencie, pracowaliśmy, pracujemyi oczywiście szanujemy. Tak samo ja osobiście szanuję też poszczególnych wojewodów czy marszałków, bo są z wyboru, więc proszę tak nie mówić, że tutaj nasze działania są polityczne. Każdy z państwa sobie przypomina, że startował z jakichś komitetów, więc proszę też się uderzyć w pierś. To nie jest tak, że my startowaliśmy z jednego komitetu. Bo każdy startował z innego komitetu. Tak jak powiedziałem, szanuję każdą władzę, bo została wybrana w demokratycznych wyborach. I tak też działamy. Z każdym rozmawiam, każdego proszę jeżeli chodzi o pozyskiwanie środków. I tak też było przez lata. Naprawdę proszę o rozwagę i zrozumienie - apelował w swojej wypowiedzi starosta.

Komentarze (68)

carmelo
2026-03-02 05:41:42
5 19
Jeśli domagamy się konsekwencji za nazwanie premiera ‘zdrajcą’, to bądźmy konsekwentni wobec wszystkich – także wtedy, gdy wielokrotnie obrażany jest prezydent. Standardy powinny obowiązywać każdą stronęToak wygląda sprawiedliwość
jaz
2026-03-02 07:35:36
5 12
Podaj fakty, który z radnych obrażał osobę prezydenta, premiera, marszałka itd?
Odpowiedz
Fabrykant
2026-03-02 06:03:47
2 14
Rozliczyć go z pracy co robi jako etatowy i dać mu wolne. A gdzie teraz działa i co robi dla powiatu tak zasłużony członek PiS wiele obiecujący powiatowi Alan Janczyk ?
Odpowiedz
amozebytak
2026-03-02 06:14:29
17 15
Jak mozna wyciaga konsekwencje za prawde.
Manitou
2026-03-02 09:45:14
0 2
Bo prawda w oczy kole!
konto usunięte
2026-03-02 19:09:00
1 0
Das chlopu nagrode dobrze mowi
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
byle_nie
2026-03-02 06:37:08
8 18
Zamiast klasy i odpowiedzialności za słowo – mur obojętności. To wstyd, że starosta bierze w obronę zachowania, które w cywilizowanym samorządzie powinny kończyć się natychmiastową dymisją. Inwektywy to nie „poglądy”, to brak kultury, który uderza bezpośrednio w wizerunek Powiatu Limanowskiego i nasze wspólne interesy. Pamiętajcie samorządowcy mandatu nie dostaje się na zawsze. Wyborcy mają dobrą pamięć i przy urnach rozliczą zarówno brak klasy radnego, jak i parasol ochronny starosty.
rysiek1213
2026-03-02 08:04:19
0 1
zgadzam się w 100%. Pamiętam jak jakiś czas temu Radny Lech Nowak obrażał i pomawiał matki osób z niepełnosprawnościami, a potem je przepraszał. Cała Rada miała wyroki 2 instancji świadczące o lojalności, uczciwości tych matek. Klasa i odpowiedzialność oraz prawda powinny być wartością nadrzędna samorządowca.
amozebytak
2026-03-02 11:13:09
0 2
Cywilizowany swiat? Polityka? Tusk robi wszystko pod niemcow tak jak pisiory pod ameryke. A gawiedzi sie kloci ku uciesze wladzy.
minor
2026-03-02 12:52:42
2 0
@byle_nie
jak jesteś taki szlachetny to przynajmniej sam sobie łapek zielonych nie wstawiaj ha ha ! A jak na tle wypowiedzi radnego ma się wypowiedź premiera do ponad polowy wyborców i nie tylko " zakute łby " - PREMIERA !!! NO ???
vvv
2026-03-02 14:44:08
0 1
Minor to nie było do wyborców tylko do tych co głosowali w sejmie przeciwko. Jeżeli poczułeś się urażony , że to do Ciebie , no to co poradzić , trudno
Pokaż wiecej (3)
Odpowiedz
now
2026-03-02 07:01:51
5 4
Nie przypuszczalem, ze kiedykolwiek przylacze sie do opinni byle-nie . A tymczasem robie to nawet z ochota .
Odpowiedz
aviator
2026-03-02 07:32:17
3 15
Wojciech Włodarczyk to typowy partyjny aparatczyk. Żyje on z pieniędzy publicznych, zarabiając ponad 20 tys. miesięcznie? Obraża również, zwykłych obywateli naszego Powiatu, nazywając ich "antypatriotami". W ocenie wielu ludzi, jest postrzegany jako pieniacz, awanturnik, oraz populista i osoba z którą dialog jest niemożliwy. Często zamiast merytorycznej debaty, ucieka w swój ideologiczny bełkot. Gdzie był Pan Włodarczyk, gdy burzono Pałacyk pod Pszczółką, nie zrobił nic? Dumnie otwierał za to niemiecki Kauflnd, taki to Polski przedstawiciel rolników... Jest przykładem, jak nie powinien wyglądać samorządowiec. Jaki przykład daje młodym ludziom? Ciągły hejt i poniżanie ludzi o innych poglądach?
Odpowiedz
jacklondon
2026-03-02 07:55:34
2 8
Też jestem oburzony na te słowa. Przecież wiernie służy mitteleuropie.
Odpowiedz
szaradaa
2026-03-02 08:32:05
0 4
Puchała niech przestanie rżnąc inteligenta tylko niech publicznie powie jak się fikcyjne księgi wieczyste zakładało za Jego rządów w Starostwie do lipnych uwłaszczeń, możliwe że za wiedzą obecnego Starosty,
a Mietek niech przestanie ukrywać wreszcie to bagno.
Niech nie opowiada, że z wieloma wojewodami , marszałkami czy parlamentarzystami pracowali i szanowali się.
Takie "szanowanie" to jest utrata zaufania publicznego do władzy, do państwa przez obywateli.
Chronią sie na wzajem , aby włos z głowy nie spadł krętaczom, a uchowaj Boże jak jeszcze duchowieństwo zamieszane w jakieś nieprawidłowości - to wszyscy nietykalni.
Włodarczyk chyba w roli strażnika Powiatu trzymany jest na etacie - limanowiski Chuck Noris
ABS0LLUT
2026-03-02 08:43:35
0 1
@szarada: Panu Janowi raczej nigdy włos z głowy nie spadnie
szaradaa
2026-03-02 09:25:50
0 1
Tak też myślę , bo Pan Jan chyba włosa nie ma na główce, chociaż co do tego pewna nie jestem.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
royal30
2026-03-02 08:55:03
3 10
Jak ktoś wziął kasę na założenie KLD od Niemców to jak go nazwać inaczej? Bądźmy poważni
Odpowiedz
Poludnie
2026-03-02 09:21:44
14 10
Radni niech się zajmą robotą na rzecz mieszkańców !!!!!!!!! Włodarczyk miał rację, ta ruda menda obraża wszystkich wokoło!!!!!! Zakute łby to niby co to jest !!!!!!!
Odpowiedz
enterek
2026-03-02 09:25:59
12 7
Puchała o czym ty bredzisz! Rząd Donalda Tuska podjął szereg działań, które naruszają zasady państwa prawa i demokracji. Osoby popierające takie działania, są podobnie jak Tusk szkodliwe dla Polski.
Odpowiedz
scigany01
2026-03-02 09:33:18
7 14
Przecież te wypowiedzi Pana Włodarczyka pachną rosyjską propagandą,trzeba to sobie mocno uzmysłowić. Cała ta nasza prawica brzmi tak,jak by była sterowana z Moskwy.
nieufny
2026-03-02 16:54:15
0 2
Kto Ci tak zrył mózg na temat tej prawicy sterowanej przez Moskwę? Moskwa to od dość dawna, czyli od ponad 100 lat, rządy lewicy, w pewnym okresie .bardzo skrajnej, czyli komunistów.
Odpowiedz
czarna_pantera
2026-03-02 09:37:35
7 11
Koledzy PiS bronią radnego?
Chyba że to jeden i ten sam radny pisze.
Odpowiedz
scigany01
2026-03-02 09:39:54
8 7
Słuchając prawicowców,których mam mnóstwo wokół siebie wyłania się niepokojący przekaz: twierdzą, że Ukraińcy są gorsi od Rosjan,że to Ukraina rozpętała wojnę z Rosją,twierdzą też,że Unia Europejska jest wrogiem Polski a nie Rosja.Aż włosy mi się jeżą na głowie.
kajzer
2026-03-02 10:45:06
2 2
Na TVN tylko wciskają taki fałszywy przekaz o "prawicy" ale to się już niedługo zmieni bo zmienił się właściciel TVN, który niedługo zaprowadzi tam porządki. W głównej siedzibie tej stacji już panuje panika, strach i niedowierzanie bo przecież miał ich kupić Netflix a tu się okazało że jednak kupił Paramount, którego właścicielem jest kumpel Trumpa, na którego także wylewali pomyje przy każdej okazji.
vvv
2026-03-02 14:49:40
1 1
Ksjzer jeżeli ty oceniasz ludzi po tym jaka tv oglądają to jesteś w błędzie
nieufny
2026-03-02 16:49:01
0 1
Ścigany 01, słuchaj "prawicowców, których masz mnóstwo wokół siebie" bo prawdę Ci mówią, a że Tobie się włosy od tego jeżą, to oznacza, że bardzo mało wiesz o świecie.
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
czarna_pantera
2026-03-02 09:40:08
1 12
To do komentowania służą etaty w sarostwie?
Odpowiedz
anilec
2026-03-02 09:59:26
6 9
Dokładnie tak jak za olczulka Stalina. Mówić o nim można było, byle tylko mówić bardzo dobrze.
Jak bohater KŁAMIE I UBLIŻA Polakom, to kolorowe portki milczą, a powiedzenie prawdy to anty-nazizm ?
Panie Wojciechu, Święty JPII powiedział NIE LĘKAJCIE SIĘ, pół. Polski jest za panem ....
vvv
2026-03-02 14:51:16
0 1
A zakute łby was obrażają ponoć
fredy39
2026-03-02 21:17:33
0 0
Jakie pół Polski, co najwyżej 20 % tyle co twardy elektorat Pisu, choć i to nie jestem pewny.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
malarz
2026-03-02 10:34:33
6 3
wiadomo iż pisiury to mendy (patrz ;mały w gumofilcach ) a premier jest dobrze ubrany i elegancki
minor
2026-03-02 12:43:49
1 1
@malarz
z tobą chłopie to wstyd dyskutować bo na " takim poziomie się po prostu nie da "
Odpowiedz
kajzer
2026-03-02 10:39:29
2 2
Facet nie chodził z plakietką "etatowy członek zarządu" z Limanowej i pewnie nikt by się nie dowiedział że nim jest dopóki nie wyciągnięto tego na radzie i sprawa poszła w media. Wygląda to jak DONOSICIELSTWO na powiat, zamiast chęci "poprawy relacji" z rządem jest donos jak za czasów SB przez miejscowych agentów (albo pożytecznych id...ów) bo kto tam zwraca uwagę na jakiegoś jednorazowego krzykacza.
aviator
2026-03-02 11:00:59
1 5
Akurat ten Pan, wszędzie gdzie się pojawi, mówi swoje oderwane od merytoryki przemyślenia. Krzyczy często, szczególnie gdy nie zgadza się z ich poglądami i tu wcale nie chodzi, czy ktoś ma prawicowe czy lewicowe poglądy. Każde inne, niż tego Pana, są dla niego wrogie.
Odpowiedz
alim
2026-03-02 12:57:11
6 8
A prawda jest taka:
Rudy to złodziej, świnia, tchórz i zdrajca.
Grażkaa
2026-03-02 14:28:53
1 3
Przecież nikt nie pyta o twojego ojca to po co o nim wspominasz?
alim
2026-03-02 17:39:25
0 0
Trzeba było się nie wypowiadać a nikt nie zorientował by się że utożsamiasz się do rudego. Lepiej pilnuj swoich komarów na Alasce
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
malarz
2026-03-02 13:08:14
2 6
chciałem się bardzo poważnie spytać .
Dlaczego ten ruski judasz bierze pieniądze ? i czy starosta się obudzi bo przecież wiosna?
Odpowiedz
jacek272
2026-03-02 13:20:54
2 7
Z niego taki góral jak z ......
Niech uważa Pan członek co mówi bo jak sie prawdziwi górale dowiedzą że się podszywa to załatwia z nim sprawę według swoich zasad.
Odpowiedz
liberum
2026-03-02 14:04:54
2 7
Funkcja publiczna zobowiązuje. Styl wypowiedzi przypominający język ludzi z marginesu społecznego nie przystoi członkowi Zarządu Rady Powiatu. Mieszkańcy mają prawo oczekiwać kultury, odpowiedzialności i argumentów – nie emocjonalnych ataków.
Odpowiedz
szaradaa
2026-03-02 14:38:21
2 6
Pytanie do Starostwa ? Jaki zakres obowiązków ma ten Jegomość jako ETATOWY CZŁONEK ZARZĄDU, ŻE POBIERA NIEMAŁE PIENIĄDZE Z TEGO TYTUŁU.
Odpowiedz
byle_nie
2026-03-02 15:54:51
2 7
@minior, a słowa szlachetne kolegi zza miedzy, które padły w Sejmie do Donalda Tuska: "kula w łeb"? No tak w pisie mają krótką pamięć Edward sìe wtedy nie chamował, to kolejny oderwany wasz kumpel.
Odpowiedz
straznik5
2026-03-02 16:46:00
4 4
Donalda Tuska i obecną ekipę rządową, przeklinać będą jeszcze wasze wnuki, jak Prezydent nie zablokuje SAFE.
vvv
2026-03-02 17:51:48
2 3
Wróg u granicy a my się spieramy jak mamy się zbroić z jakich i czyich pieniędzy. My już dawno powinniśmy być uzbrojeni a nie kupować rakiety bez kodów i samoloty bez uzbrojenia
nieufny
2026-03-02 18:24:57
0 0
Wróg u granicy, powiadasz? Masz na myśli " braci"? Jeśli tak, to faktycznie trzeba się zbroić. Poza tym powinno być: Wróg u BRAM!
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
mnimitz
2026-03-02 17:03:20
0 3
gdzieś czytałem, że matka tuska słabo mówiła po polsku ...
weiß jemand, was ihre Muttersprache war?
nieufny
2026-03-02 18:03:37
1 7
Przykro mi to mówić, ale strasznie głupi jesteś. I nie chcę tu bronić Tuska ani jego matki, ale muszę zareagować. Matka Tuska urodziła się na Kaszubach, terenie należącym setki lat do Cesarstwa Niemieckiego. Kaszubi, w tym matka Tuska, to rdzenna ludność słowiańska, mniejszość narodowa, nie mieli żadnego wpływu na to, gdzie się urodzili, tak jak i Ty go nie miałeś. Mówili nie tylko po niemiecku, ale też po polsku. i kaszubsku. Kaszuby stały się częścią Polski dopiero po II wojnie światowej, wiec jeśli ludność przez pokolenia zmuszona była mówić językiem urzędowym państwa, na terenie którego mieszkała, w tym wypadku Cesarstwa Niemieckiego, to trudno się dziwić, że słabo mówiła po polsku. Poza tym mówienie w języku takim czy innym w żaden sposób nikogo nie dyskwalifikuje.
mnimitz
2026-03-02 21:47:00
0 0
Ja, ja, "nieufny"...
ja ja...
ich bin ein slawischer Ureinwohner...
Anna Liebke
nieufny
2026-03-03 12:15:28
0 0
Coś Ci mnimitz wyjaśnię. Prawda historyczna a sympatie polityczne to dwie różne sprawy. Tuska można lubić albo nie, ale nie wolno zakłamywać historii na temat jego pochodzenia, na temat losów Kaszubów, Ślązaków, Mazurów Nasz region ( Limanowszczyzna) był swego czasu pod zaborem austriackim i wszyscy Polacy znajdujący się pod tym zaborem zostali wcieleni do armii austriackiej na potrzeby I wojny światowej i nie mieli nic do powiedzenia. To samo dotyczyło Polaków pod zaborem rosyjskim i pruskim, skąd m.in. pochodzi rodzina Tuska. Tragedia polegała na tym, że wbrew swojej woli Polak walczył m.in. z Polakiem na tej wojnie. Granice państw zmieniamy się w przeciągu historii, a obywatele tych państw nic nie mieli w tej sprawie do powiedzenia, bo decyzje zapadały ponad ich głowami Nie jestem sympatykiem Tuska i jego obozu, ale jestem przeciw zakłamywaniu historii przez nieuków i :" zakute łby" Twojego pokroju.
nieufny
2026-03-03 12:45:58
0 0
No i jeszcze taka ciekawostka mnimitz. Generał Władysław Anders miał niemieckie korzenie i nie tylko niemeickie. Jego ojciec Fryderyk Albert i matka Elżbieta z domu Tauchert! to Niemcy Bałtyccy osiedli w Inflantach. I (o zgrozo wg takich jak Ty) byli wyznania ewangelickiego, a poza tym Anders służył w armii rosyjskiej ( carskiej) Czy to sprawia, ze Anders w kontekście jego dokonań dla Polski był gorszym patriotą od " prawdziwego Polaka" np. z Limanowszczyzny?
mnimitz
2026-03-03 16:10:38
0 0
biedaku biedaku...
tak się tu zgrzałeś żeby mi coś udowodnić ale może opierdzielaj bezpośrednio tuska bo to jego matka tak powiedziała o sobie
mnimitz
2026-03-03 16:15:12
0 0
jak chcesz wytknąć mój prymitywizm i brak tolerancji to jeszcze dorzuć że Stefan Batory nigdy nie nauczył się polskiego a jego imieniem nazwano najsłynniejszy statek polski
Pokaż wiecej (5)
Odpowiedz
nieufny
2026-03-02 17:41:24
2 5
Jakie wynagrodzenie obowiązuje na stanowisku etatowego członka zarządu, bez względu na osobę, która je zajmuje? Kto zatwierdza wysokość uposażenia na tym stanowisku? Jaki zakres obowiązków, odpowiedzialność za podejmowane decyzje przypisana jest do tej fuchy? .
Odpowiedz
lknowak
2026-03-02 18:41:08
0 3
Zastanawia mnie jedno, żaden radny nie stanął w obronie Włodarczyka?. Nikt? Czy redaktor celowo pominął zdanie ludzi którzy myślą podobnie?
Odpowiedz
JanekZ4echPancernychipsa
2026-03-02 18:50:38
4 4
Brawo dla Janka za odwagę. Stanąć w obronie Rudego w tym małym zdurniałym ośrodku ludzi specjalnych jakim jest Limanowa to naprawdę jest wyczyn. Tutaj nienawidzą Rudego, ale tak na prawde to sami nie wiedzą dlaczego! 8lat szkalowania Rudego w TVP w każdych wieczornych wiadomościach wyprało te mózgi aż przykro. Ludzie katoliccy, kościółkowi, miłosierni tylko Rudego nie nawidzą. A dlaczego?
kajzer
2026-03-02 21:08:09
2 2
Wyprało mózgi tym, co głosowali na niego mimo tego co wyrabiał za 8 lat swoich wcześniejszych rządów, jak się układał z Putinem i oddał mu część naszej niepodległości podpisując umowę czy raczej cyrograf na "zakup" gazu na długie lata, jak zablokował budowę tarczy antyrakietowej żeby nie urazić Rosji, jak sprzedawał kawałek po kawałku polskie spółki Niemcom i jak uciekł do Brukseli gdy widział że sondaże idą na dno, przykładów zdrady jest mnóstwo. Z sondażami dziś jest podobnie ale tym razem wybory może przegrać już po jednej kadencji, zmiana nazwy partii nic nie dała, prowadzenie w sondażach jest jedynie iluzoryczne bo nie daje rządów nawet w tej dziwnej koalicji. Śmieszą mnie media, które spekulują o rządach KO-Konfederacja. Jak ktoś nie chciał żeby rządził PiS można było głosować na inne partie i nowe, nie umazane aferami twarze, którym mało kto mógłby cokolwiek zarzuć ale mimo wszystko najwięcej zebrał Tusk.
Poludnie
2026-03-03 08:28:57
1 1
Tobie też wyprali mózg,btrzeba być ślepym i głuchym aby nie widzieć co ten judasz rudy wyprawia z Polską !!!!!
vvv
2026-03-03 12:52:42
0 0
A konkretnie co wyprawia ?
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
konto usunięte
2026-03-02 19:07:37
0 0
Nagrode
Odpowiedz
mnimitz
2026-03-02 20:17:17
2 2
raz zostałem zwyzywany, że jestem "strasznie głupi" później, że jako katolik zieję nienawiścią....
hmmmmm...
czy dlatego, że zadałem pytanie o pochodzenie tuska???
to jest jakieś tabu dla "inaczej myślących" ???
ja na przykład nie boję się w duchu zastanowić się, kogo ten gościu ma na myśli mówiąc :
robię to dla dobra swojego Narodu...

oczywiście bardzo przepraszam że ośmielam się mieć takie rozterki
i oczywiście jako pewnik przyjmuję, że Anna Liebke była czystej krwi słowianką...
nieufny
2026-03-03 12:52:12
0 1
A o generale Andersie słyszałeś? Był czystej krwi Słowianinem? Czystej krwi to może być koń arabski. Ty też nie wiesz, jaka krew płynie w twoich żyłach w kontekście licznych światowych konfliktów i rozlicznych nawałnic obcych wojsk przetaczających się przez Polskę. Za to na pewno, sądząc po wpisach, jesteś" czystej krwi" nieukiem
Odpowiedz
jaki
2026-03-02 20:44:09
3 4
Ja rozumiem, jakby powiedział nieprawdę, ale karać kogoś za to, że publicznie mówi jakie są fakty?
Odpowiedz
fakt24
2026-03-02 20:51:56
0 0
Zapamiętajcie sobie raz na zawsze PiS i PO to jedno zło. Jedni drugich warci o co wy się sprzeczacie? A że nas wszyscy robią w bambuko to chyba rzecz oczywista.Oni wszyscy mają na nasz powiat wyrąbane.
Odpowiedz
samson
2026-03-03 08:23:03
3 0
"Pod koniec września 2023 r. Niemcy i Izrael sfinalizowały w Berlinie zakup systemu Arrow 3 – największej jak dotąd transakcji zbrojeniowej Izraela." Polska z kredytem SAFE promowanym przez..... może kupować tylko u producentów UE czyli najlepszy na świecie system obronny "żelazna kopuła" nie dla Polaków z tego kredytu. Negatywne doświadczenia rządu PiS z Krajowym Planem Odbudowy (KPO) wszystko wyjaśniają o intencji i analogii przedsięwzięcia.
Wystarczy że zmieni się rząd, - czy to jest ok takie działanie?
nieufny
2026-03-03 13:10:34
0 0
I to jest to bardzo nie w porządku, że do blokowania przyznanych już środków wkracza polityka eurokratów z ich sympatiami, antypatiami i interesami jakichś grup. To samo dzieje się w tej chwili na Węgrzech, tuż przed wyborami, bo wiadomo ze tylko UE ma monopol na demokrację i praworządność.
Odpowiedz
jazok
2026-03-03 13:23:13
0 0
Piszecie głupoty i rozmydlacie sprawę .
Tu chodzi o postawę tego gościa, którego trzeba rozliczyć z roboty za kasę o której możecie pomarzyć, a wy o polityce.
Nie za fotki i protesty mu płacimy.
I mysle ze o to chodzi a nie inne brednie na poziomie radnego.
Odpowiedz
Mr4
2026-03-05 08:40:23
0 0
Prawdę powiedział! To teraz za prawdę ma się karać! Komuna wróciła.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Radni chcą konsekwencji za nazwanie premiera "zdrajcą""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in