17°   dziś 21°   jutro
Czwartek, 04 czerwca Franciszek, Karol, Kwiryna, Helga

Radni debatowali nad budową obwodnicy: różne stanowiska

Opublikowano  Zaktualizowano 
49 26144

Limanowa. Podczas piątkowej sesji radni i przedstawiciele samorządu dyskutowali o postępach w planowaniu budowy obwodnicy miasta Limanowa. Poruszono kwestie uwag mieszkańców oraz wyboru wariantu inwestycji. Burmistrz Jolanta Juszkiewicz zaznaczyła, że wydanie decyzji środowiskowej ze względów proceduralnych nie nastąpi w tym roku.

W miniony piątek (29 listopada) Rada Miasta Limanowa debatowała nad postępowaniem związanym z planowaną budową obwodnicy miasta. 

Padło pytanie odnośnie decyzji środowiskowej, więc na pewno do końca grudnia ta decyzja środowiskowa nie zostanie wydana, bo nie ma takich możliwości - oświadczyła burmistrz Jolanta Juszkiewicz.

Wypowiedź uzupełniła wiceburmistrz Katarzyna Aue-Kęsek, tłumacząc że wydanie decyzji jeszcze w tym roku jest niemożliwe ze względów proceduralnych. 

Wpłynęło do nas bardzo wiele wniosków ludzi. Trzeba je, mówiąc kolokwialnie, obrobić. Natomiast rzecz fundamentalna jest taka, że są terminy ustawowe. Instytucje, do których wysłaliśmy zapytania w związku z procedowaniem popularnie zwanej decyzji środowiskowej, nie odpowiedziały. Natomiast żeby uspokoić wszystkich państwa i naszych mieszkańców: jesteśmy w stałym kontakcie z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Ale niczego nie damy rady przyspieszyć ponad to, na co pozwala nam prawo - wyjaśniła. 

W tej części obrad radny Piotr Zoń poinformował, że mieszkańcy osiedla Grunwaldzkiego odbyli wiele spotkań, a on sam na tej podstawie złożył wniosek z wszystkimi uwagami, którebyły poruszane przez lokalną społeczność, a które dotyczyły m.in. niwelety terenu, odprowadzanie wód i zmiany organizacji ruchu. 

Kolejno do sprawy szeroko odniósł się wiceprzewodniczący Adam Król. 

Jest masa wniosków o sprawdzenie pewnych zależności, które wynikają z tego, że każdy ma prawo się odwoływać i sprawdzać co się dzieje. Z mojej wiedzy wynika, że ponad pięćdziesiąt wniosków już poszło do ochrony środowiska, do Wód Polskich i innych instytucji od mieszkańców, którzy nie zgadzają się z przebiegiem tego wariantu. A my wszyscy, jako miasto Limanowa, musimy się zastanowić nad tym, czy ta obwodnica jest nam potrzebna. W tej sprawie będą po wydaniu opinii środowiskowej kolejne spotkania robocze, na które będą zapraszani mieszkańcy. Deklarowała to pani burmistrz, jak również pan dyrektor Maciej Ostrowski, który żywo jest zainteresowany tym, żeby pomóc miastu. Szkoda tylko, jeszcze raz powtarzam, że w tym przebiegu, a nie innym. Jeszcze raz powtórzę: najgorszy wariant, jaki mogliśmy wybrać, jest procedowany. Stoimy pod ścianą. Dla tych, którzy mówią, że zmieniłem zdanie - nie zmieniłem zdania. Uważam, że to jest najgorszy wariant, jaki mogliśmy wybrać, a wariant społeczny był wariantem najlepszym dla miasta, którego już niestety raczej nie zrealizujemy. Tak więc musimy się teraz zastanowić, co robimy dalej. Tak postępują ludzie logicznie myślący. I teraz czekam oczywiście na hejt. Patrząc na portal Limanowa In, w tej chwili widzę różne już wpisy jednych i tych samych osób, które mówią, że są mieszkańcami miasta Limanowa - powiedział.

Inny punkt widzenia na przebieg obwodnicy przedstawiła radna Dorota Wójtowicz. 

Wiem, że niektóre sytuacje nie są zadowalające dla wszystkich, ale mówiąc głosem moich mieszkańców: jesteśmy zdecydowanie za tym, że chcemy tej alternatywnej drogi, która odciążyłaby ulicę Piłsudskiego. Przy inwestycjach, które toczą się z ramienia kolei, jesteśmy tą wysepką pomiędzy traktami komunikacyjnymi, co niestety dość mocno wpływa na życie mieszkańców. Z punktu widzenia moich wyborców jesteśmy jak najbardziej za. A że jest taki, a nie inny wariant podjęty, to już trudno. Teraz nie mamy na to już wpływu, a odciąganie tej sprawy spowoduje kolejne 30 lat czekania na jakąkolwiek drogę. Dokładnie 30 lat na kolejną na kolejną inwestycję - powiedziała radna.  

Następnie Adam Król zwrócił się z pytaniem do pozostałych członków Rady Miasta Limanowa. 

Proste pytanie: czy państwo radni uważają, że projekt W1A jest najlepszym rozwiązaniem, czy nie lepszy by był ten projekt społeczny? To jest proste pytanie. Jak państwo uważają? Bardzo proszę o odpowiedź, ja tego nie mówię złośliwie, to pytanie - zaznaczył. 

Jako pierwszy odpowiedział radny Waldemar Śliwa. 

Patrzyłem na te projekty, sprawdzałem różnice poziomów, choć nie jestem oczywiście architektem, natomiast zwracałem uwagę na proste takie rzeczy właśnie jak różnice terenów, przechylenia budowy tych obiektów. I dlatego uważam, że i to powiem to wprost, że ten projekt w wariancie W1A może on wymaga drobnych korekt, ale jest chyba najbardziej sensowny. To jest moje zdanie, jeżeli ktoś się oburza na nie, nie ma problemu. Natomiast ja czysto technicznie staram się spojrzeć na sprawę i sądzę, że tak faktycznie to wygląda. Warianty społeczne są fajne, natomiast jeżeli popatrzę od innej strony, od strony różnic poziomów, od strony obiektów, które trzeba stworzyć, to jest to problem. Nie jesteśmy Gdowem, który miał tą genialną sytuację, że tam były łąki i można było sobie wyrysować takie piękne kółeczko i wybudować przy tym fabryki. U nas się to nie uda w takim zakresie - zauważył. 

Adam Król prosił o krótką odpowiedź, czy zdaniem radnego obwodnica powinna prowadzić przez teren miasta, czy poza jego granicami - ale nie uzyskał odpowiedzi. 

Dalej głos zabrał radny Piotr Zoń. 

Ja odniosę się  do spotkania z panem Ostrowskim (dyrektorem GDDKiA w Krakowie - przyp. red.), który powiedział wyraźnie: albo bierzemy to co mamy i jest to procedowane, albo nie mamy nic i zapominamy. Ja już tego nie dożyję. Jako mieszkańcy osiedla Grunwaldzkiego chcemy, żeby pewne rzeczy były doprecyzowane, takie kwestie jak odprowadzanie wód, osuwiska i inne zagrożenia. Czy obwodnica powinna przebiegać poza miastem? W 1992 roku doszło do podziału miasta i gminy. Zawsze byłem przeciwnikiem, może nawet złożę wniosek o połączenie. Gmina świętuje, ale dla miasta to największe było zło. Mamy na to przykłady z kanalizacją, z wodociągami, z drogami, ze szkołami i tak dalej i tak dalej. Reasumując przypomnę to, co pan Ostrowski powiedział na tym spotkaniu: nasza decyzja. Piwniczna zrezygnowała, nie mają obwodnicy i tyle - powiedział.

Jasne stanowisko zajął radny Michał Bulanda. 

Nie jest to może najlepszy, ale jest to optymalny wariant. Zróbmy wszystko, żeby miasto kiedyś wchłonęło tę obwodnicę i żeby trzeba było projektować kolejny ring, właśnie może ten społeczny wariant, a wówczas będziemy mieć kolejną drogę w mieście o dobrych parametrach. Więc róbmy wszystko, żeby miasto rozrastało. Zdaję na profesjonalistów i według mnie zaproponowany jest wariant optymalny, co nie wyczerpuje innego - powiedział. 

Powtórnie do sprawy wybranego wariantu odniósł się jeden z jego największych przeciwników - Adam Król. 

Niestety. Powiedziałem już kiedyś, że po prostu stoimy pod ścianą. Musimy to zrobić, jeśli chcemy, żeby miasto było przejezdne, chociaż czy ono będzie przejezdne bardziej, to się dopiero okaże, ponieważ wiemy, że jeszcze szereg wyzwań przed panią burmistrz i przed miastem, ponieważ walczymy też o przejazd na ulicy Granicznej i rozwiązania, które zadowolą wszystkich. 
Mnie po prostu nie bawi kompletnie jakieś przepychanie się między sobą. Musimy zacząć myśleć logicznie na prosty temat. Dbajmy o miasto, dbajmy o mieszkańców i starajmy się dogadywać, ale jak jest na to czas. Ja tylko chcę dać do zrozumienia mieszkańcom, że teraz to sobie możemy już wybrać: albo bierzemy, albo nie bierzemy. Dlatego ja powiedziałem to dwa miesiące temu na sesji rady miasta i od razu zostałem okrzyknięty na pewnym portalu człowiekiem, który zmienia zdanie. Ja nie zmieniłem zdania, bo uważam, że to jest najgorsze rozwiązanie, ale nie mam innego wyjścia i na tym kończę.  

W dalszej dyskusji radni byli zgodni co do tego, że o szczegółach można jeszcze rozmawiać dzięki formule “zaprojektu i wybuduj”. 

Nie mamy co spieszyć, bo to są sprawy, które na dziesiątki lat będą dotyczyć miasta. I tutaj nie grajmy żadnej polityki, nie bawmy się w jakieś tam przepychanki, tylko się zastanówmy wszyscy razem nad najlepszym rozwiązaniem, najmniejszym kosztem z perspektywy mieszkańca - apelował Adam Król. - Musimy teraz mówić, żeby załatwić jak najlepszą opcję, jak najlepsze rozwiązanie, tym bardziej, że mamy świetne relacje z GDDKiA, bo jet tam człowiek, który chce zrobić coś, co będzie dla nas służyć jak najlepiej.
Rozumiem to i zgadzam się w całości. Naprawdę, musimy jako rada działać wspólnie, mieć jedno zdanie, tylko nie stwarzajmy takiego wrażenia zastanawiania się. Mamy na stole wariant W1A i w tym momencie jako rada albo chcemy faktycznie tej obwodnicy, bo jesteśmy przedstawicielami mieszkańców, wszystkie ręce na pokład i pchamy to do przodu, albo nie. Faktycznie jest tak, że jeszcze jest masę etapów i na tych etapach można dokonać wielu korekt, ale bądźmy za, bo jest to szansa - odpowiedział Waldemar Śliwa. 

Komentarze (49)

byle_nie
2024-12-04 06:44:31
2 8
Coś gdzieś ptaszki ćwierkają, czy Jazon coś wie na ten temat ćwierkania? To się dowiemy w nowej powieści i telenoweli obwodnicy CD.
Manitou
2024-12-04 09:06:50
1 9
Cóż jest grupa ludzi którym pasuje żeby Limanowa była zakorkowaną dziurą! Niestety takie miejsca jak limanowa mają alternatywę albo teraz albo za 50 lat!
Odpowiedz
vvv
2024-12-04 07:30:20
3 10
Przeciąganie czasu dla wydania decyzji to gra która ma doprowadzić , że GDKiA wycofa się z realizacji a wówczas Jazon odtrąbi sukces, wybraliśmy gorsze zło ale to generalna zablokowała. Zamiast robić wszystko żeby ta alternatywna droga powstała i łagodzic konflikty społeczne to się je nadal wznieca.
narka
2024-12-04 08:46:54
5 1
I bardzo dobrze!!!!!!!!!!!!
konto usunięte
2024-12-04 11:48:06
0 0
@vbvTo o Tobie Pan jazon mówi? Nie jesteś mieszkańcem, nie placisz podatków do UM Limanowa to siedż cicho!
vvv
2024-12-04 12:24:27
1 3
@ww wielbicielu Jazona , zrozum , że Twoje uwagi do mnie nic dla mnie nie znaczą. Wspierasz Jazona i razem robicie zamęt i skazujecie Limanowa i mieszkańców na koszmar komunikacyjny. Życzę dobrego samopoczucia, ale zważcie , że wszystko mija i ma swój koniec
konto usunięte
2024-12-04 22:13:57
0 0
@vvv Nie jestem wielbicielem Pana jazona. Znam go tylko z Twoch komentarzy i tak pomyślałem że mówi o hejcie Twoich komentarzy. Ja dziękuję za takie życzenia i proszę sobie darować na przyszłość.
byle_nie
2024-12-04 23:20:37
0 1
To kolejne konto, Jazon Bis. Nie dacie nam rady, dziadygi, ogarnijcie się.
konto usunięte
2024-12-05 07:55:01
0 0
@vvv byle_nie
"
Mój Rynek jest i jest pomysł na jego zagospodarowanie, ale słuchy mnie doszły , że obecnie rządzący znów zmienili zdanie jak z podatkami i wystawiają go do sprzedaży w przyszłym budżecie. O przystanek to zapytaj tego co konflikt zaognił i wykorzystał w kampanii a teraz nie wie jak go rozwiązać . Dwa miliony z naszych podatków będą przejedzone i nic z nich nie przybędzie tak jak i cała ta podwyżka podatków pójdzie na bieżące utrzymanie miasta a nie będzie pomnożona do środków zewnętrznych. I tyle ww

ww
Ja pytałem o podatek do UM. Ty odpowiadasz nie na temat. Miałeś 10 lat na zagospodarowanie Mój Rynek a ile kosztowało jego utrzymanie prze ten okres. Pewnie nie pamiętasz. Mnie doszły słuchy że chłopy w Kasinie szykują już taczki na Ciebie. I kto tu sieje zament vvv i byle_nie?
vvv
2024-12-05 10:32:25
0 1
ww a mnie dochodzą słuchy a widząc wyniki z ankiet po ostatnich artykułach o poczynaniach Jazona i władz miasta, że jesteście na dobrym kursie w kierunku taczek. Wyścig trwa
byle_nie
2024-12-05 11:11:50
0 1
vvv proponuję podstawić wóz drabiniasty na kołach rafiokach i przeciągnąć ich po tych miejskich drogach. Jazon wysiada ostatni. Ha ha.
konto usunięte
2024-12-05 13:47:48
0 0
@vvv/byle_nie Widzę że łowienie ryb w mętnej wodzie to Twoja specjalność i to pod dwoma nikami
byle_nie
2024-12-05 18:39:59
0 0
Ty już zostałeś złowiony i rozpracowany.
konto usunięte
2024-12-06 08:00:57
0 0
@vvv Ja się nie ukrywam. Nie strasz nie strasz bo się zesr..sz. Jak nie masz merytorycznego zdania siedź cicho a nie mieszaj w mętnej wodzie!
Pokaż wiecej (10)
Odpowiedz
NSZ155
2024-12-04 07:35:30
1 6
Pamiętacie...były poseł Wiesław J .jechał na kiełbasie wyborczej 8 lat obwodnicy limanowej..Już były zdjęcia podpisy miało wszystko ruszać.
A Mularczyk na reperacjach Niemieckiech
Odpowiedz
niski
2024-12-04 07:46:10
1 12
Chcesz zrobic sobie kampanię. Latasz i wmawiasz ludziom że coś możesz. Wygrywasz. Potem ubolewasz i żeby zachować twarz próbujesz stworzyć sytuację że wprawdzie jestes najmądrzejszy ale cię przegłosowali.
Zalosne
Odpowiedz
wilcacora5
2024-12-04 07:59:39
2 3
Przecież za stadionem most jest zaraz bedzie mini obwodnica, na ścieżce zdrowia usunąć to debilne ograniczenie prędkości 40 km i po dyskusji, rozejść duet do domu
Odpowiedz
LimEL
2024-12-04 08:12:24
3 14
Jeżeli ta obwodnica nie powstanie będzie to niewątpliwie wielki sukces obecnych władz . Utracimy wielką szansę na wiele wiele lat . Tu nie ma co dyskutować ręce na pokład i do roboty , nie jątrzyć tylko łagodzić i tłumaczyć . Część ludzi i tak będzie niezadowolona , ale jest to strategiczna inwestycja dla miasta , która może spowodować skok cywilizacyjny .
psikuta
2024-12-04 08:52:49
6 1
Jaki skok cywilizacyjny - chyba z wiaduktu..
Wfra
2024-12-04 12:37:10
0 1
Psikuta skacz a daj ludziom zyc cywilizacyjnie:)
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
psikuta
2024-12-04 08:38:37
8 3
a dlaczego w Piwnicznej zrezygnowali mimo że warunki mają gorsze i w dodatku miasto transgraniczne? bo uznali że taka obwodnica jaką im proponowali w najlepszym wariancie, podobnie jak w Limanowej, to kompletny debilizm.
abece04
2024-12-04 08:56:39
1 6
Jakby tacy ludzie tylko tu decydowali to Limanowa by pewnie 1 m drogi nigdy nie zbudowała..
Sztab projektantów i ludzi robi koncepcje kalkulują koszty itd ale jak zwykle opowiadacze z Radnym na czele wiedzą lepiej.
A Pani burmistrz ma jakieś zdanie ? Już nie da się opowiadać jaki Bieda był zły. Teraz trzeba pokazać sprawczość i kompetencje, a nie zasłaniać się procedurami.
Dagi
2024-12-04 10:05:08
0 0
@ psikuta
kompletny debilizm, to już w mieście mamy , przy obecnym rządzeniu.
psikuta
2024-12-04 10:46:15
0 0
@dagi ..i to smutne że niczym się nie różnią od poprzedników, dalej dziadostwo i brak pomysłów
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
narka
2024-12-04 08:41:24
6 1
Pan radny śliwa sprawdzał różnice poziomów....
I co? Różnice będą duże i każdy tir lub inne auta, w zimie będzie stało pod górę, jak stoją teraz wszędzie na każdym wzniesieniu . Na krakowskiej pod bankiem, pod sanepidem. Po co zjeżdżać w dół, żeby za chwilę wyjeżdżać pod górę,to jest chore.
Odpowiedz
Nowak11
2024-12-04 09:07:14
2 11
Jak czytam, to Pan Król jest głównym inżynierem od budowy dróg i mostów.
Stwarza wrażenie człowieka wielkiej pychy, która w duecie z p. J.J. nie dopuści do realizacji budowy tak długo wyczekiwanej obwodnicy.
Z góry podziękujcie im.
Odpowiedz
abece04
2024-12-04 09:14:26
3 7
Ogólnie rzecz biorąc jeśli prawdą jest to, że albo będzie ta obwodnica w tym wariancie albo w ogóle, to Radni nie powinni w ogóle z tym dyskutować, a Burmistrz powinna jak najszybciej wykonać swoje obowiązki w postaci decyzji. Natomiast rolą radnych WSZYSTKICH jest nie jątrzyć tylko tłumaczyć i przekonywać ludzi do poparcia. Jeśli jakiś radny jest przeciwko czy robi dywersje powinien jak najszybciej z rady odejść bo to znaczy, że nie rozumie interesu miasta długofalowo. Bez dróg żaden biznes nie będzie się tu rozwijał.
narka
2024-12-04 13:34:01
1 1
Radni zostali wybrani przez mieszkańców danego osiedla i ich rolą nie jest robić to co jest dobre dla miasta i innych, tylko pomagać mieszkańcom którzy ich wybrali. To oni są ich przedstawicielami. A co do biznesu to i tak żaden się tu nie rozwinie, bo nasz rząd robi wszystko żeby nic nie było, jeszcze tego nie widzisz????
Odpowiedz
pkygen
2024-12-04 09:28:22
4 0
a tu dalej szczekanie .....
Odpowiedz
Dagi
2024-12-04 09:45:38
3 6
Jeden z urzędników miał powiedzieć i to w tej kadencji , że do wydania decyzji może upłynąć 5 lat, no chyba wiedział co mówi.
Skoro w kampanii wyborczej naobiecywali ludziom, oczywiście dla własnych korzyści objęcia stołków, to niech teraz nie próbują manewrować swoimi wypowiedziami , że tego wariantu nie popierają, ale niby się starają.
Trzeba nie mieć za grosz godności, by tak postępować. Miejcie odwagę wprost powiedzieć, iż obwodnica nie powstanie , a nie narażać na koszty związane z tym tematem.
Odpowiedz
biedny90
2024-12-04 09:50:11
4 4
Niech sobie zrobią obwodnicę pod domem króla hehe
Odpowiedz
konto usunięte
2024-12-04 09:59:00
4 10
Tak jesteśmy mieszkańcami Limanowej i zdajemy sobie sprawę jeśli teraz nie będzie tej obwodnicy to później możemy o niej pomarzyć.. a pan radny sobie z tego sprawę zdaje? Raz mówicie że jesteście za, raz przeciwko..aż w końcu się wycofają jak decyzji nie będzie a wy będziecie gadać: my chcieliśmy tylko GDDKiA się wycofała..fakt obwodnica jak sama nazwa wskazuje to droga prowadząca wokół całego miasta ale to nie jest czas na rozpatrzenie wariantów tylko na decyzje...wy naprawdę uważacie że wszyscy są tacy tępi? Przecież takie wielkie gadania były: jesteśmy za, nikt w Limanowej nie jest przeciwko..a teraz co? Teraz trzeba coś kombinować żeby wyjść z twarzą i kolejne mydlenie oczu.. Żałosne
Odpowiedz
byle_nie
2024-12-04 10:20:25
4 7
Oj, Adaś, czarne chmury zawisły nad tymi kłamstwami. Limanowa budzi się z źle podjętych decyzji, oddając głos na Ciebie.
Odpowiedz
Nowak11
2024-12-04 12:18:39
0 4
Trzeba jak najszybciej zbierać podpisy na przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania obecnej wladzy Limanowej.
Jeśli to się uda przeprowadzić pozytywnie, to i tych " niemow " radnych się pozbędziemy, oczywiście z nielicznymi wyjątkami.
pkygen
2024-12-04 12:47:57
3 0
Myślę, że pomimo jęków pewnych osób na tym portalu, nie uda wam się odegrać tak znacznej SZOPKI, jaką gracie do tej pory.
vvv
2024-12-04 13:24:07
0 1
Pkygen kolejny artykuł i też zero racjonalnych argumentów aby poczynań niektórych radnych i władzy miasta bronić. Oj słabo i to zaledwie po 6 miesiacach od wyborów
narka
2024-12-04 13:39:01
1 0
Oj! Nie pamięta wół jak cielęciem był!!
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
psikuta
2024-12-04 12:30:20
9 2
Panie Adamie - niech Pan się nie przejmuje bieda szczekaczami, chłodno oceni sytuacje. To GDDKiA ma interes żeby wybudować ją w mieście - bo im najtaniej wychodzi , a nie mieszkańcy. Mówią że darowanemu koniowi się nie zagląda... ale w tym przypadku to jest koń trojański. Podobnie jak kolej towarowa, przysłuży się dla regionu natomiast nie dla miasta. Niech Pan zapyta w Męcinie, albo mieszkańców nad torami, czy już odczuwają skok cywilizacyjny w związku z budową kolei. W przypadku obwodnicy śmiem twierdzić że będzie analogicznie..
abece04
2024-12-04 12:52:42
2 2
Tak wiemy, drogi, chodniki, mosty, komunikacja też nie są potrzebne. Brak słów... takich ludzi jak @psikuta
potrzebuje obecna władza żeby nic nie robić i 5 lat na ciepłych stołkach posiedzieć. Szkoda. Bardzo szkoda naszego miasta.
psikuta
2024-12-04 13:21:32
1 0
Budować na pałę i wydawać kasę bo jest, to nie jest żadna sztuka. Mostek pod ZUS-em czeka na uroczyste otwarcie. Ile miasto na tym traci że nic tam jeszcze nie jeździ? Pięknie zrobione chodniki z polskiego wału - rozwalają teraz kolejarze, a na lipowym za chwilę rozwalą drogowcy. Nową chatkę dla Romów nad Policja - też za chwile rozwalą. Masz racje - szkoda naszego miasta. Mówią że w burzeniu to jesteśmy dobrzy,
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
psikuta
2024-12-04 13:01:48
4 0
Miasto nie posiada żadnych planów ani gwarancji finansowy na przebudowę dróg osiedlowych i miejskich w związku ze zmianami organizacji ruchu spowodowanymi budową obwodnicy. Skoro biedny podatnik limanowski już dzisiaj "bije się o 5 zł na wsad do kotła dla dzieci" - to jak chce finansować to zadanie drogowe? Chyba że planujemy wg starych zasad - "poczekamy co życie pokaże".
pkygen
2024-12-04 13:10:31
1 2
Czy miasto za poprzedników miało plany na przebudowę dróg osiedlowych, w związku z zamknięciem pewnych dróg na osiedlach ?? Gdzie plany poprzedników???
vvv
2024-12-04 13:17:42
1 1
Pkygen i psikuta sie weźcie wreszcie dorwijcie do tych stołków urzędowych i pokażcie jak to się robić powinno, albo niech was zarudnia burmistrzynie na jakąś umowę zlecenie i zostaniecie ich i Jazona doradcami
psikuta
2024-12-04 13:26:22
1 0
vvv - doceniam i dziękuję za uznanie
narka
2024-12-04 13:45:07
1 0
To był żart. Sam był doradcą burmistrza to coś na ten temat wie!
byle_nie
2024-12-04 21:01:40
0 2
Oj wie wie.
Pokaż wiecej (4)
Odpowiedz
Dagi
2024-12-04 15:07:05
0 2
Więcej takich wpisów psikuta - to nawet zagorzali wyborcy obecnej władzy zrozumieją , że mają nas wszystkich- czyli tych biednych limanowskich podatników w d...ie , kpiny, szyderstwo.
I ci biedni limanowscy podatnicy zostali zmuszeni dopłacać do obiadów dla dzieci bogatych podatników gminy.
Odpowiedz
rawik
2024-12-04 18:03:59
0 3
Nie ma co czekać tylko budować - bo będziemy jeździć w jeszcze większych korkach! A chyba wszyscy mamy tego dość! A gdzie byli państwo radni gdy proponowano poszczególne przebiegi tras zarówno obwodnicy jak trasę kolei? Siedzieliście cichutko! Zamiast protestować , że mało jest przejść i przejazdów przez tory kolejowe siedzieliście jak gówno w trawie!
Odpowiedz
konto usunięte
2024-12-04 19:21:56
0 3
Wstyd, by miasto powiatowe nie mogło sfinalizować tak ważnej i potrzebnej od lat inwestycji. Wszystko jest do zrobienia, tylko trzeba właściwych ludzi na właściwym miejscu . Radni nie umieją wypracować wspólnego zdania na ten temat , a nie mówić o rozmowie z ludźmi. Weźcie przykład z Łącka.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Radni debatowali nad budową obwodnicy: różne stanowiska"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in