21°   dziś 19°   jutro
Czwartek, 04 czerwca Franciszek, Karol, Kwiryna, Helga

Remis w głosowaniu, wójt wyszedł z sesji. Brak zgody na zakup GS

Opublikowano  Zaktualizowano 
56 45997

Mszana Dolna. Proponowany przez wójta projekt zakupu nieruchomości “GS”za 6,5 mln złotych przepadł w głosowaniu, a dyskusja przerodziła się w serię osobistych utarczek. Wójt Mirosław Cichorz, po usłyszeniu werdyktu, przerwał swój udział w obradach i opuścił salę, rzucając w stronę radnych: „Jeśli za tydzień będzie za późno, wy będziecie z tego rozliczeni”. Włodarz gminy zapowiedział wniosek o nadzwyczajną sesję już w najbliższą środę.

Jak już informowaliśmy, podczas dzisiejszej sesji Rady Gminy Mszana Dolna dyskutowano nad pomysłem zakupu przez samorząd budynków Gminnej Spółdzielni “Samopomoc Chłopska” - dwóch pawilonów handlowych “Sezam” i restauracji “Magnolia”, zlokalizowanych w samym centrum Mszany Dolnej, przy ul. M. M. Kolbego. Początek dyskusji relacjonowaliśmy na bieżąco w artykule: Przerwa w sesji. “Zaraz dojdzie do rękoczynów”, a dotyczyła ona wprowadzenia projektu do porządku obrad. 

Część radnych domagała się zlecenia ekspertyzy obejmującej stan techniczny budynków oraz możliwości ich adaptacji. Wójt Mirosław Cichorz wyjaśnił jednak, że sporządzenie najprostszej, ogólnej opinii jednego budynku zajmie co najmniej tydzień. 

Trzy budynki - to są trzy tygodnie. Tego czasu nie mamy, dlatego jeszcze raz będę prosił: nie mamy trzech tygodni na to, żeby podjąć tę uchwałę - wskazał. 

Radna Joanna Marszalik zabierając głos zwróciła uwagę na zalety i wady nieruchomości: pozytywną cechą jej zdaniem jest dogodna lokalizacja, słabą stroną - brak wygodnego parkingu. 

Ale gdyby zamiast tego nowego pawilonu zrobić jakiś piętrowy parking? Przy budującej się kolei to będzie dobre miejsce. Jeżeli chodzi o stare budownictwo, to jest ono wykonane w dużo lepszej jakości niż to nowe, które teraz mamy, a dobry projektant z każdego budynku zrobi coś, by dostosować go do aktualnie obowiązujących przepisów. Podoba mi się ta lokalizacja i ten pomysł zakupu. Nie jest tajemnicą, że kilka lat temu sama nieruchomość o podobnej powierzchni została zakupiona za 5 mln zł bez żadnych budynków, bez niczego; tu za 6,5 mln zł z zabudowaniami takimi, gdzie remont można robić etapami przez kilka lat. Zabudowa, miejsce w centrum - jestem za zakupem tej nieruchomości - argumentowała.

Radna Agnieszka Zawadzka zapewniła, że opozycyjna grupa radnych nie jest przeciwko zakupowi. 

My chcemy mieć trochę więcej czasu, żeby się nad tym pochylić i zastanowić. Gdy słucham wójta, to pewne rzeczy mi się nie zgadzają. 28 lutego ma się odbyć spotkanie komisji przetargowej, więc mamy mało czasu, to trzeba powiedzieć jasno. Natomiast wójt powiedział, że żeby złożyć ofertę musi mieć zabezpieczone środki na ten cel. W takim razie samo podjęcie tej uchwały tu i teraz nie spowoduje, że będziemy mieli zabezpieczone środki w budżecie. Tak więc dalej nie będzie pan mógł złożyć oferty. Stąd też nie wiem skąd ten pośpiech, by w przeciągu kilku dni bez zastanowienia, bez dyskusji z radnymi, podejmować taką decyzję - powiedziała.

Radna apelowała o pilne zwołanie spotkania. 

Mamy całą masę pytań, które chcemy zadać i mamy do nich prawo, ponieważ podchodzimy do sprawy odpowiedzialnie - zapewniała.
Powtarzałem to wielokrotnie: gminę Mszana Dolna stać. Mamy autopoprawkę, w której zabezpieczamy 6 mln 520 tys. zł na zakup tych nieruchomości - mówił wójt, wyjaśniając że w budżecie jest wystarczająca pula wolnych środków. 
Ja bardzo proszę, żebyśmy działali rozważnie, spotkali się… - powtarzała Agnieszka Zawadzka. 
Rozumiem, że chce pani robić show jeszcze za tydzień? - pytał retorycznie wójt.
To chyba pan robi show. Możemy w trybie pilnym za tydzień zwołać sesję i podjąć taką uchwałę. Absolutnie nie jesteśmy przeciwni zakupowi, tylko jesteśmy przeciwni pochopnemu podejmowaniu decyzji - stwierdziła radna. 

Z kolei Rafał Kubowicz wprost zadeklarował sprzeciw wobec planów zakupu. 

Niezależnie od tego, ile by kosztowały - zaznaczył. - Naprawdę mamy co w gminie robić, panie wójcie. My mamy robić wszystko na terenie gminy. Proszę pana, czego się pan śmieje? Pan jest wójtem gminy, nie burmistrzem miasta - zwrócił się do Mirosława Cichorza. 
Akurat śmieje się z pana, bo pan gada głupoty - odpowiedział wójt. 
No oczywiście: mam się nie pytać na sesji o sprawy mieszkańców gminy Mszana Dolna, tylko dbać o interes miasta Mszana Dolna. Czy pan spadł z księżyca, czy z jakiejś innej półki? - usłyszał Cichorz od Kubowicza. 

Do dyskusji włączył się przewodniczący Jan Chorągwicki. 

Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy za tydzień spotkali się na sesji i podjęli taką uchwałę z pełnym przekonaniem. I o to apeluję do wójta, bo przez tydzień nic się nie wydarzy takiego, co sprawi że tej nieruchomości nie będziemy mogli kupić. Ale wtedy wszyscy będą głosować z przekonaniem. Z całym szacunkiem, panie wójcie, ale z tego, co pan wygłosił, że pana denerwuje to, że radni muszą wiedzieć aby podjąć decyzję, to wydaje się, że panu do rządzenia nie jest potrzebna żadna rada. Najlepiej by było, gdyby pan zarządzał jednoosobowo - zauważył Jan Chorągwicki. 

Wójt Mirosław Cichorz ripostował:

Potrzebni są ludzie, którzy potrafią odważnie i szybko podejmować decyzje, a nie siedzieć i dyskutować tak jak państwo dyskutowali przez miesiąc czasu nad budżetem i nic w nim nie zmienili. Przejdźmy już, panie przewodniczący, do tego głosowania, skoro tak bardzo nie chcecie dzisiaj podejmować tej decyzji - zaproponował wójt. 

Przy 12 głosujących radnych 6 osób opowiedziało się za, 5 było przeciw, oddano też 1 głos wstrzymujący się. 

Cieszę się, że wniosek przynajmniej przeszedł dalej i będziemy dyskutować jeszcze na ten temat. Może mieszkańcy nawet przyjdą i pomogą wam podjąć decyzję - skomentował wójt. 
Dobra, niech pan nie straszy - odparł przewodniczący. 

W dalszej części porządku obrad, przed przystąpieniem do głosowania, ponownie głos zabrał Mirosław Cichorz. 

Liczę na szybką i zdecydowaną reakcję na to, co dzieje się w tym momencie. Żebyśmy kupili te budynki, a następnie mogli rozpocząć pozyskiwanie środków na remonty. Żeby nasza uzdolniona młodzież miała miejsce do ćwiczeń, taki dom kultury; nasi seniorzy, żeby mieli swoje miejsce. Żebyśmy po prostu mogli realizować zadania, które zostały gminie powierzone przez ustawodawcę. Jeszcze raz bardzo serdecznie wnioskuję o to, żeby to zrobić. Powierzchnie budynków są potężne. Możliwości, które nam dają, są potężne. Ja powiem tak: błagam o to, żebyście dzisiaj podjęli tę uchwałę. Finalizujmy zakup i rozpocznijmy wspólne prace, abyśmy wypracowali, co dokładnie będzie w tych budynkach - apelował do radnych.  

Rada przystąpiła do głosowania uchwałą o wyrażeniu zgody na zakup. Wynik okazał się patowy: przy 12 obecnych radnych, 6 zagłosowało za, a 6 opowiedziało się przeciw. Oznaczało to, że uchwała nie została przyjęta.

Bezpośrednio po ogłoszeniu wyników wójt Mirosław Cichorz przerwał swój udział w sesji.

Szanowni państwo, przepraszam bardzo. W tym momencie muszę was opuścić, idę przygotować wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej w przyszłym tygodniu w piątek. Jeżeli ten tydzień okaże się, że jest już za późno, to wy będziecie z tego rozliczeni – oświadczył wójt i wyszedł z sali.

Jeden z radnych złożył wniosek o zorganizowanie spotkania z zarządem Gminnej Spółdzielni w Mszanie Dolnej, by omówić szczegóły transakcji. 

Po zakończeniu sesji wójt poinformował w mediach społecznościowych, że będzie wnioskował o zwołanie sesji nie w piątek, a już na najbliższą środę (11 lutego).

Komentarze (56)

konto usunięte
2026-02-06 21:19:22
2 3
Ore Ore siabadabada amore - będziecie mieli wesoło w Mszanie - tak jak w Koninkach - już tam się boją chodzić miejscowi do Ostoi Koninki:):):)
konto usunięte
2026-02-06 21:29:25
1 2
Koniki, a ty co tu tak spamujesz i straszysz uchodźcami? Czy jesteś wśród tych 30 osób, które mają udziały w GS i dostaną pieniądze ze spieniężenia majątku? To, że gmina kupi te budynki, nie uchroni nikogo przed uchodźcami — jeśli koleś z Koninek czy ktoś inny będzie chciał ich relokować uchodźców do Mszany, i tak znajdzie na to sposób. Skoro państwo daje środki na relokację uchodźców, to znajdą się cwaniaki co to zrobią i nic kupowanie w ciemno nie zmieni.
konto usunięte
2026-02-06 21:36:46
0 0
Wiesz co to jest spam, czy przerasta to twoje możliwości intelektualne? Widać nick twój wybitnie pasuje do twojego poziomu intelektualnego. Nie siej tu nieprawdy - aby móc relokować uchodźców potrzebne są duże budynki, właśnie takie jak te w Mszanie, więc głupot nie opowiadaj. Wybitnie się do tego nadają, i nie przeszkadza temu brak parkingu ani to, że wymagają remontu. Ośrodek w Koninkach też przed przyjęciem Romów był stary i niewyremontowany - i jakoś nie było to problemem. Jak Józef P. kupi te budynki - to sami się przekonacie szybko które pół dnia dłuższe...
konto usunięte
2026-02-06 22:04:02
0 0
Co to za personalne przytyki? Przecież można wybudować duże budynki na obrzeżach za ułamek ceny obiektów GS-u, które i tak trzeba jeszcze dostosować i przerabiać na lokale mieszkalne, co jest bardzo kosztowne. Każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o biznesie, nie zdecydowałby się na zakup tego na takich warunkach i w takim celu.
Ja również nie popieram relokowania uchodźców i finansowania tego z podatków, ale bez przesady — gmina powinna kierować się chłodną kalkulacją bo to są środki publiczne, a nie kupować czegoś na hura i zadłużać się na 6,5 miliona. Każda złotówkę wyda z pieniędzy publicznych trzeba oglądać dwa razy.
konto usunięte
2026-02-06 22:10:20
0 0
Jakie personalne przytyki? Piszesz mi o spamie, więc cię pytam - wiesz co to spam? Widać nie wiesz. Wstawiłem tu tylko garść informacji o potencjalnym kupcu budynków w Mszanie. Facet od lat sądzi się ze wszystkimi swoim sąsiadami (prawie wszystkie sprawy przegrał, ale zdrowia ludziom upił co niemiara), zatruwał potok fekaliami za co dostał karę, wyciął nielegalnie kilkaset drzew, postawił samowole budowlane na terenie Gorczańskiego Parku Narodowego, teraz od 4 la ściąga Romów ukraińskich dla dopłaty z naszych podatków. Jak doniosła Limanowa.in - tylko za pierwsze 2 lata dostał prawie 10 mln z naszych podatków - serio chcesz kogos takiego w Mszanie?A budynki wybitnie nadają się na to aby tam relokowac Romów - brak parkingu czy średni ich stan w niczym nie przeszkadza.
konto usunięte
2026-02-06 22:28:57
0 0
Zamiast kierować obraźliwe komentarze do mie to lepiej byś przygotował konkretną i dobrze uzasadnioną skargę lub petycję do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. Jeśli faktycznie dochodzi do zanieczyszczania środowiska, a obiekt znajduje się na terenie Gorczańskiego Parku Narodowego lub w jego otulinie, to są to poważne podstawy do podjęcia działań administracyjnych. Samo pisanie komentarzy tutaj niewiele zmieni — potrzebne są formalne kroki i rzetelna argumentacja
konto usunięte
2026-02-06 22:32:06
0 0
amiast powtarzać te swoje płacze wskaż w którym niby miejscu cię obraziłem? to ty obrażasz mnie, bredząc o spamie. Józef P. został ukarany grzywną za zanieczyszczanie potoku. A samowole budowlane które zbudował na terenie GPN zostały rozebrane w sierpniu 2023r. Teraz już poza tym, że jego "goście" robią totalny gnój w okolicy - niczego do zgłaszania nie ma, bo nie prowadzi już żadnej działalności turystycznej. Nawet wójt Niedźwiedzia chce go stamtąd usunąć https://limanowa.in/aktualnosci/wojt-chce-wywlaszczyc-teren-wlasciciel-osrodka-dla-uchodzcow-mowi-o-wrogim-przejeciu/78865
konto usunięte
2026-02-06 22:32:33
0 0
"Właściciel Ośrodka wymyślił proceder, który polega na importowaniu uchodźców z Ukrainy o określonych parametrach, by uzyskiwać za nich jak największą dopłatę na utrzymanie. Z informacji od uchodźców znajdujących w Ośrodku dowiedzieliśmy się, że różne fundacje oraz stowarzyszenia publikują na portalach społecznościowych ogłoszenia, w których obiecują pomoc w wyłudzaniu świadczeń socjalnych i różnego rodzaju innych apanaży byle tylko zdecydowali się wyjechać z kraju.

Obywatele Ukrainy kuszeni tymi propozycjami najczęściej mieszkają w obwodzie zakarpackim, gdzie nie ma działań wojennych i nie muszą wyjeżdżać ze swoich miejscowości, ale spełniają parametry właściciela Ośrodka, więc są pozyskiwani i sprowadzani do Ośrodka Wczasowego „Ostoja Górska Koninki". " - całość tutaj - https://limanowa.in/aktualnosci/pismo-radnego-chaos-i-patologiczne-zachowania-w-osrodku/74459
Pokaż wiecej (6)
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-06 21:19:29
1 1
konto usunięte
2026-02-06 21:32:12
3 3
Koninki, a ty co tu tak spamujesz i straszysz uchodźcami? Czy jesteś wśród tych 30 osób, które mają udziały w GS i dostaną pieniądze ze spieniężenia majątku? To, że gmina kupi te budynki, nie uchroni nikogo przed uchodźcami — jeśli koleś z Koninek czy ktoś inny będzie chciał ich relokować do Mszany, i tak znajdzie na to sposób. Skoro państwo daje środki na relokację uchodźców, to znajdą się cwaniaki co to zrobią i nic na to nie poradzisz.
konto usunięte
2026-02-06 21:37:10
1 1
Wiesz co to jest spam, czy przerasta to twoje możliwości intelektualne? Widać nick twój wybitnie pasuje do twojego poziomu intelektualnego. Nie siej tu nieprawdy - aby móc relokować uchodźców potrzebne są duże budynki, właśnie takie jak te w Mszanie, więc głupot nie opowiadaj. Wybitnie się do tego nadają, i nie przeszkadza temu brak parkingu ani to, że wymagają remontu. Ośrodek w Koninkach też przed przyjęciem Romów był stary i niewyremontowany - i jakoś nie było to problemem. Jak Józef P. kupi te budynki - to sami się przekonacie szybko które pół dnia dłuższe...
konto usunięte
2026-02-06 22:10:23
0 1
Co to za personalne przytyki? Przecież można wybudować duże budynki na obrzeżach za ułamek ceny obiektów GS-u, które i tak trzeba jeszcze dostosować i przerabiać na lokale mieszkalne, co jest bardzo kosztowne. Każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o biznesie, nie zdecydowałby się na zakup tego na takich warunkach i w takim celu.
Ja również nie popieram relokowania uchodźców i finansowania tego z podatków, ale bez przesady — gmina powinna kierować się chłodną kalkulacją bo to są środki publiczne, a nie kupować czegoś na hura i zadłużać się na 6,5 miliona. Każda złotówkę wydana z pieniędzy publicznych powinna być obejrzana dwa razy. Problem uchodźców w Koninkach trzeba rozwiązać innymi metodami a nie kupowaniam czegoś niepotrzebnego bez jakiejkolwiek analizy finansowej i analizy ryzyka. Wicac ze nie umiecie sobie tam w tych Koninkach poradzić bo gościa można było załatwić RDOŚiem albo innymi instytucjami skoro to jest w okolicach GPN
konto usunięte
2026-02-06 22:11:20
1 1
Jakie personalne przytyki? Piszesz mi o spamie, więc cię pytam - wiesz co to spam? Widać nie wiesz. Wstawiłem tu tylko garść informacji o potencjalnym kupcu budynków w Mszanie. Facet od lat sądzi się ze wszystkimi swoim sąsiadami (prawie wszystkie sprawy przegrał, ale zdrowia ludziom upił co niemiara), zatruwał potok fekaliami za co dostał karę, wyciął nielegalnie kilkaset drzew, postawił samowole budowlane na terenie Gorczańskiego Parku Narodowego, teraz od 4 la ściąga Romów ukraińskich dla dopłaty z naszych podatków. Jak doniosła Limanowa.in - tylko za pierwsze 2 lata dostał prawie 10 mln z naszych podatków - serio chcesz kogos takiego w Mszanie?A budynki wybitnie nadają się na to aby tam relokowac Romów - brak parkingu czy średni ich stan w niczym nie przeszkadza. Rdoś? -przecież ty nie masz pojęcia o czym piszesz xd, idź lepiej spać
konto usunięte
2026-02-06 22:18:54
0 1
Zamiast kierować obraźliwe komentarze do mie to lepiej byś przygotował konkretną i dobrze uzasadnioną skargę lub petycję do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. Jeśli faktycznie dochodzi do zanieczyszczania środowiska, a obiekt znajduje się na terenie Gorczańskiego Parku Narodowego lub w jego otulinie, to są to poważne podstawy do podjęcia działań administracyjnych. Samo pisanie komentarzy tutaj niewiele zmieni — potrzebne są formalne kroki i rzetelna argumentacja
konto usunięte
2026-02-06 22:28:26
1 1
Zamiast powtarzać te swoje płacze wskaż w którym niby miejscu cię obraziłem? to ty obrażasz mnie, bredząc o spamie. Józef P. został ukarany grzywną za zanieczyszczanie potoku. A samowole budowlane które zbudował na terenie GPN zostały rozebrane w sierpniu 2023r. Teraz już poza tym, że jego "goście" robią totalny gnój w okolicy - niczego do zgłaszania nie ma, bo nie prowadzi już żadnej działalności turystycznej. Nawet wójt Niedźwiedzia chce go stamtąd usunąć https://limanowa.in/aktualnosci/wojt-chce-wywlaszczyc-teren-wlasciciel-osrodka-dla-uchodzcow-mowi-o-wrogim-przejeciu/78865
konto usunięte
2026-02-06 22:31:38
1 1
"Właściciel Ośrodka wymyślił proceder, który polega na importowaniu uchodźców z Ukrainy o określonych parametrach, by uzyskiwać za nich jak największą dopłatę na utrzymanie. Z informacji od uchodźców znajdujących w Ośrodku dowiedzieliśmy się, że różne fundacje oraz stowarzyszenia publikują na portalach społecznościowych ogłoszenia, w których obiecują pomoc w wyłudzaniu świadczeń socjalnych i różnego rodzaju innych apanaży byle tylko zdecydowali się wyjechać z kraju.

Obywatele Ukrainy kuszeni tymi propozycjami najczęściej mieszkają w obwodzie zakarpackim, gdzie nie ma działań wojennych i nie muszą wyjeżdżać ze swoich miejscowości, ale spełniają parametry właściciela Ośrodka, więc są pozyskiwani i sprowadzani do Ośrodka Wczasowego „Ostoja Górska Koninki". " - całość tutaj - https://limanowa.in/aktualnosci/pismo-radnego-chaos-i-patologiczne-zachowania-w-osrodku/74459
Pokaż wiecej (6)
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-06 21:19:49
1 1
konto usunięte
2026-02-06 21:46:24
0 2
To jest chore żeby za przyjmowanie tych syfiarzy płacić takie pieniądze i to z naszych podatków!
konto usunięte
2026-02-06 21:51:25
0 0
A to tylko za pierwsze 2 lata przyjmowania Romów ukraińskich, od lutego 22 do listopada 23. Nikt nie wie, ile jest za cały okres łącznie czyli od lutego 22 do dziś bo oni cały czas tam są i nic nie wskazuje aby mieli wyjechać.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-06 21:24:43
2 3
To jest jakaś paranoja. Szkoda, że Wójt się nie spakował i nie poleciał w kosmos. Wkurzył się, że radni nie zagłosowali za zadłużeniem gminy na 6,5 mln zł zupełnie w ciemno bez jakiegokolwiek audytu czy rzetelnej ekspertyzy dotyczącej stanu tych budynków oraz wysokości nakładów inwestycyjnych jakie trzeba ponieść, żeby je doprowadzić do odpowiedniego stanu. Tak jakby nie można było się nad tym spokojnie zastanowić zwłaszcza, że temat wyprzedaży całego majątku GS-u i tych budynków jest już od dobrych dwóch lat i jakoś nikt do tej pory tego nie kupił.
konto usunięte
2026-02-06 21:40:06
1 2
Ferdek czy raczej panie radny - zamiast wypisywać kocopały pod każdym artykułem dotyczącym wójta, to udaj się do psychologa - tam cię wyleczą z urażonej dumy i złości - podchody do kupna tych budynków wiadomy kupiec robi od dawna więc głupot nie opowiadaj.
konto usunięte
2026-02-06 21:57:12
0 0
odchody to on może sobie robił, bo myślał że kupi to za pół darmo. Ale wydać 6,5 miliona plus koszt przeróbki lokali usługowych na mieszkalne to razem wychodzi jakieś 10 milionów, jeśli nie więcej.
konto usunięte
2026-02-06 22:01:10
0 0
Ro temu ponoć oferował 13 mln. Cóż, zarobił wiadomo jak to ma:) https://limanowa.in/aktualnosci/pogloski-o-centrum-integracji-cudzoziemcow-mieszkancy-maja-obawy/75540
konto usunięte
2026-02-06 22:14:13
0 0
PS. i przestań wypisywać, ze jestem radnym bo nie jestem!! Pisanie ze jestem radnym tej gminy to jest brak szacunku do mojej inteligencji!!!
konto usunięte
2026-02-06 22:17:58
0 0
Ty piszesz o mnie jakobym był jednym z tych 30 30 osób, które mają udziały w GS i dostaną pieniądze ze spieniężenia majątku - a ja w Mszanie byłem może 2 razy w życiu;p
konto usunięte
2026-02-06 22:22:47
0 0
Zamiast kierować obraźliwe komentarze do mie to lepiej byś przygotował konkretną i dobrze uzasadnioną skargę lub petycję na ten ośrodek w Koninkach do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. Jeśli faktycznie dochodzi do zanieczyszczania środowiska, a obiekt znajduje się na terenie Gorczańskiego Parku Narodowego lub w jego otulinie, to są to poważne podstawy do podjęcia działań administracyjnych i zamknięcia tego ośrodka. Samo pisanie komentarzy tutaj niewiele zmieni — potrzebne są formalne kroki i rzetelna argumentacja
konto usunięte
2026-02-06 22:29:52
0 0
Zamiast powtarzać te swoje płacze wskaż w którym niby miejscu cię obraziłem? to ty obrażasz mnie, bredząc o spamie. Józef P. został ukarany grzywną za zanieczyszczanie potoku. A samowole budowlane które zbudował na terenie GPN zostały rozebrane w sierpniu 2023r. Teraz już poza tym, że jego "goście" robią totalny gnój w okolicy - niczego do zgłaszania nie ma, bo nie prowadzi już żadnej działalności turystycznej. Nawet wójt Niedźwiedzia chce go stamtąd usunąć https://limanowa.in/aktualnosci/wojt-chce-wywlaszczyc-teren-wlasciciel-osrodka-dla-uchodzcow-mowi-o-wrogim-przejeciu/78865
konto usunięte
2026-02-06 22:33:03
0 0
"Właściciel Ośrodka wymyślił proceder, który polega na importowaniu uchodźców z Ukrainy o określonych parametrach, by uzyskiwać za nich jak największą dopłatę na utrzymanie. Z informacji od uchodźców znajdujących w Ośrodku dowiedzieliśmy się, że różne fundacje oraz stowarzyszenia publikują na portalach społecznościowych ogłoszenia, w których obiecują pomoc w wyłudzaniu świadczeń socjalnych i różnego rodzaju innych apanaży byle tylko zdecydowali się wyjechać z kraju.

Obywatele Ukrainy kuszeni tymi propozycjami najczęściej mieszkają w obwodzie zakarpackim, gdzie nie ma działań wojennych i nie muszą wyjeżdżać ze swoich miejscowości, ale spełniają parametry właściciela Ośrodka, więc są pozyskiwani i sprowadzani do Ośrodka Wczasowego „Ostoja Górska Koninki". " - całość tutaj - https://limanowa.in/aktualnosci/pismo-radnego-chaos-i-patologiczne-zachowania-w-osrodku/74459
konto usunięte
2026-02-06 22:37:03
0 0
Dziś ochrona środowiska to jest priorytet i trzeba podbić do RDOŚ. Jeśli otrzyma dotkliwą karę finansową z RDOŚ za wprowadzenie ścieków i zanieczyszczanie potoków na terenie Parku Narodowego to szybko odechce mu się sprowadzania romów.
Pokaż wiecej (9)
Odpowiedz
Szeryf
2026-02-06 21:42:27
0 2
Uchodźcy z Ukrainy nie przyniosą zysków..lepszy dochód dla gminy by był z legalnej agencji towarzyskiej .
konto usunięte
2026-02-06 23:05:13
0 0
hehe - racja :)
Odpowiedz
klapouchy
2026-02-06 22:17:31
0 1
przy 6,5 mln zł pośpiech nikomu nie służy. Wójt ma prawo naciskać, jeśli jest realny termin i ryzyko, że temat “ucieknie”, ale radni mają obowiązek dopytać o wycenę, stan prawny, koszty utrzymania i plan wykorzystania. Najlepsze wyjście: w tydzień zrobić spotkanie robocze z dokumentami na stół i głosowanie bez emocji, bo tu chodzi o pieniądze mieszkańców, a nie o show.
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-06 22:33:14
1 2
"Właściciel Ośrodka wymyślił proceder, który polega na importowaniu uchodźców z Ukrainy o określonych parametrach, by uzyskiwać za nich jak największą dopłatę na utrzymanie. Z informacji od uchodźców znajdujących w Ośrodku dowiedzieliśmy się, że różne fundacje oraz stowarzyszenia publikują na portalach społecznościowych ogłoszenia, w których obiecują pomoc w wyłudzaniu świadczeń socjalnych i różnego rodzaju innych apanaży byle tylko zdecydowali się wyjechać z kraju.

Obywatele Ukrainy kuszeni tymi propozycjami najczęściej mieszkają w obwodzie zakarpackim, gdzie nie ma działań wojennych i nie muszą wyjeżdżać ze swoich miejscowości, ale spełniają parametry właściciela Ośrodka, więc są pozyskiwani i sprowadzani do Ośrodka Wczasowego „Ostoja Górska Koninki". " - całość tutaj - https://limanowa.in/aktualnosci/pismo-radnego-chaos-i-patologiczne-zachowania-w-osrodku/74459
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-06 22:58:12
2 0
No i dobrze — mają teraz czas, żeby się zastanowić i przeanalizować, a może i cena jeszcze spadnie. I po co te nerwy, Panie Wójcie?
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-06 23:14:07
1 2
Czy była ostatnio jakaś sesja z której nie uciekł przed czasem?
Odpowiedz
kerczek
2026-02-07 09:05:59
0 1
Widzę, że macie tam nawet weselej jak w Limanowej :(
konto usunięte
2026-02-07 15:24:43
0 0
tylko, że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać
Odpowiedz
WujekSamoZło
2026-02-07 12:36:53
0 0
Dobrze, niech się zastanowią i tak na koniec muszą dojść do wniosku, że trzeba kupić. Myślę, że GS ma na tyle przyzwoitości i nie wywinie żadnego numeru wcześniej. GS za mniejszą kwotę powinien to gminie sprzedać lub nawet oddać za darmo gminie, bo mieszkańcy gminy masowo razem z miastem GS tworzyli i finansowali, więc wójt ma prawo i obowiazek w ich imieniu zabiegać o zachowanie tego mienia dla całej społeczności. To nie zwykłe prywatne mienie, jak inne. To, że finalnie po przemianach w GS ostali się tylko nieliczni (byli burmistrzowie, radni, urzędnicy i ktoś tam jeszcze, ich rodziny), to nie znaczy, że wszyscy twórcy i byli członkowie GS (a każdy z nas ma ich w rodzinie) mają wszystko stracić i mieć Koninki zamiast tego.
konto usunięte
2026-02-07 15:23:31
0 1
taaa oddadzą za darmo, już to widzę.
Odpowiedz
WujekSamoZło
2026-02-07 12:37:47
0 1
Inna sparwa, że do tych negocjacji z GS powinno przystąpić tez miasto. Wstyd, że to sama gmina musi zabezpieczać spółdzielcze mienie dla całej społeczności, gdzie to miastu powinno najbardziej na tym zależeć. Jeśli wójt chce rzezczywiscie tam robić działalność społ.-kult., a nie komercyjną, to 1 budynek w gorszym stanie można wyburzyć pod parking, Magnolię wynająć, a drugi budynek zaadoptować pod te cele. I tak wyjdzie 100 razy taniej, niż budowa hali na Witowie, która jest nie potrzebna i nie powinna być realizaowana. Gmina na tym zakupie nie straci - zwłaszcza, że pewnie dostanie jakąś dotację na remont, a po remoncie będzie o wiele więcej warte.
Odpowiedz
WujekSamoZło
2026-02-07 12:58:13
0 1
I jeszcze dodam, że historie mszańskiego GS powinni zbadać i opisać historycy, bo jest ciekawa. Kto ją tworzył, zakładał, finansował, ilu było członków przez lata PRL? Jak doszło do kumulacji udziałów i majątku spółdzielni w rękach tylko obecnych nielicznych członków? Dziwię się, że Ci ludzie, którzy obecnie czerpią zyski z wspólnie wytworzonego przez mieszkańców mienia (a nie tylko przez nich), którzy już dostali lub dostaną peniądze z dywidend, wczesniejszych sprzedaży budynków, nie przekazą teraz tych najważniejszych budynków na cele społeczne, tylko rozważają "taką" sprzedaż. Byłaby w tym jakaś moralna sprawiesliwość. Tylko czy zrezygnują z kasy, która i tak tylko prawnie im się należy? Bo na pewno nie moralnie.
Parobek
2026-02-07 20:28:03
0 0
podobna wypowiedź jak z fejsbuka takiego jednego ówczesnego kandydata na wójta. on to dopiero na prawości i uczciwości zna się jak nikt inny.. bo przecież wraz z braćmi takie uczciwe interesy robią.. najciemniej pod latarnią, znaczy na skrzyżowaniu;p
WujekSamoZło
2026-02-08 10:43:23
0 0
Nie wiem co prawda do kandydata, której gminy mnie przyrównujesz oraz o skrzyżowaniu, w której miejscowości myślisz (racz mnie ewentualnie oświecić, żebym wiedział czy to obelga czy pochlebstwo), ale póki co to porównanie poczytam za uprzejmość z Twojej strony. W końcu to kandydat na tak zaczytny urząd wójta (ironia). Ja zaś myślę, że Twoja wypowiedź z kolei może świadczyć o tym, że możesz mieć z GS związek i gwizdasz na to, co dobre dla lokalnej społeczności, mienie przez nasze lokalne społeczeństwo latami wypracowywane (mieszkańców tutejszych miejscowości - byłych członków GS, pracowników, klientów). GS powinien to oddać na cele spłeczne za półdarmo i tyle, tak uważam.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-07 21:45:21
2 5
STOP! STOP! STOP! bezsensownemu zadłużaniu pięknej GMINY MSZANA DOLNA!
Co to za mrzonki? Radna Joanna Marszalik może Pani sobie zrobić wielopoziomowy parking w swoim domu lub stodole za własne pieniądze.
Odpowiedz
Krakowianka1
2026-02-07 22:25:40
2 3
Dokładnie STOP zadłużaniu tej Gminy! Niech Wójt i radni popierający te szalone pomysły kupują za swoje, a nie za publiczne i to jeszcze z kredytu!
konto usunięte
2026-02-08 07:22:45
0 0
Pani radnemu zarejestrowanemu 2 dni temu już dziękujemy -wypad
konto usunięte
2026-02-08 13:10:33
0 0
Kupuj te ruiny za swoje jak żeś taki hojrok, a nie rozporządzaj tu co ma być kupowana za publiczne pieniądze!
konto usunięte
2026-02-08 13:21:26
0 0
Jako płatnik podatków mam prawo do własnej opinii. A jak cię od mojej opinii boli dupa panie radny tadeusz12 - to mam nadzieję, że jakiś uchodźca który zamieszka w tych ruinach ci ją przetrzepie...
konto usunięte
2026-02-08 13:30:41
0 0
Kur.wa katolicy jeb.ani ksenofoby całe kościoły w niedziele wypełnione po tych wsiach tam modlą się klęczą a jak wylezą z kościoła by się pozabijali. Myslize ze powstrzymasz uchodźców - jak młodzi maja w dupie robienie dzieci i na starość nie będzie ci dziadu miał kto szklani podać to zatęsknisz za uchodźcami!!!
konto usunięte
2026-02-08 13:59:30
0 0
"To jest chore żeby za przyjmowanie tych syfiarzy płacić takie pieniądze i to z naszych podatków!" -to jest twoja wypowiedź tadeuszu12 sprzed 2 dni, masz ją trochę wyżej jak przewiniesz myszą. Więc się zdecyduj jaką postawę ostatecznie przyjmujesz odnośnie imigracji, bo można się pogubić. "Dziadu" - ??? nie pisz do mnie jak alfons do twojej matki
konto usunięte
2026-02-08 14:33:26
0 0
Wtedy to była wypowiedź o cyganach z Ukrainy i o tym ze ich sprowadzenie i pobyty są opłacane z naszych podatków a tu mowo o "uchodźcach" czytaj - imigrantach. To nie jest to samo ale wy tam nie odróżnianie bo dla was ktoś kto nie jest z Koninek to jest wróg nr 1. Tez bym wolał żeby Polska była dla polaków ale bez imigrantów Polska sobie nie poradzi i nie ma wyjścia bo inaczej już za niedługo będzie stosunek 1 pracujący na 3 emerytów. Widziałeś prognozy demograficzne? poczytaj sobie. Poza tym oni i tak już tu są pojedziesz do większych miast to zobaczysz ile juz jest ciapanych na rowerach dowozocych żarcie itd. a najwiecej ich sciagnoł Kaczor i PIS na którego wyście tak tłumnie glosowali tam w gminie Niedźwiedź i Msznana D.
konto usunięte
2026-02-08 14:58:14
0 0
No tak, tak - imigranci "wybitnie" przyjeżdżają do UE aby pracować xdxd Za długo siedziałem pod Paryżem i za dużo widziałem abyś mi taką ciemnotę wciskał. Pracować nie chcę, przyjeżdżają wyłącznie po socjal. Nie jestem z żadnych Koninek i na żaden pis (na PO zresztą też) NIGDY nie głosowałem. Szczerze gardzę ludźmi którzy głosują na Tuska czy Kaczyńskiego od 20 lat i liczą, że coś się zmieni xd. Co do demografii - każdy ją zna, to nie zmienia mojej opinii - lepiej pracować dłużej, żyć biedniej niż zrobić z Polski drugą Hiszpanię, Holandię czy inne multikulti. I na przyszłość - spierd...z polityką stąd.
Pokaż wiecej (6)
Odpowiedz
WujekSamoZło
2026-02-08 10:49:41
2 1
Tak, "stop PCK, CPK i innym nazwom" jak mawiał klasyk posłanka Wcisło ;) Ludzie, dajecie spokój z tymi głodnymi hasłami. Zakup tego to akurat (w odrożnieniu o innych pomysłów w gminie) nie jest zadłużaniem, to można zawsze jakoś skapitalizować.
Odpowiedz
konto usunięte
2026-02-08 14:24:42
1 1
Mom barak niedaleko Kurzej Stopki i stacji PKP, czekom na ofertę od brodatego Wójta na priv. Za mni jak 3 bańki nie sprzedom. Jak nie to idę do Józka z Koninek co by tam szybko cyganów i ukrów wstawił.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Remis w głosowaniu, wójt wyszedł z sesji. Brak zgody na zakup GS"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na kontakt@limanowa.in